Privacyverklaring

In het kader van de arbeidsrelatie of dienstverlening verwerken wij uw persoonsgegevens. Hieronder wordt uitgelegd welke gegevens wij verzamelen, voor welke doelen, hoe wij de gegevens krijgen, wat uw rechten zijn en hoe u deze kunt uitoefenen. Wij respecteren uw privacy en zorgen ervoor dat al uw persoonsgegevens vertrouwelijk worden behandeld. Deze privacyverklaring vloeit voort uit de algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

Persoonsgegevens en doelen van de gegevensverwerking

Werkom verkrijgt persoonsgegevens van uzelf, bijvoorbeeld de gegevens die u aan ons persoonlijk verstrekt of via de website, e-mail, telefoon en app. Daarnaast kunnen wij uw persoonsgegevens verkrijgen via derden in het kader van onze dienstverlening. Alle informatie die Werkom van/over u ontvangt, wordt vertrouwelijk behandeld en conform de AVG verwerkt.

Persoonsgegevens

Werkom verzamelt de volgende persoonsgegevens:

  • NAW-gegevens
  • Contactgegevens, zoals e-mailadres en telefoonnummers
  • Geboortedatum en –plaats
  • Geslacht
  • Burgerservicenummer
  • Inhoud van communicatie
  • IP-adres
  • De indicatiegegevens in het kader van de SW-indicatie
  • Informatie in het kader van de wet Poortwachter
  • Nationaliteit
  • Gedrag & Functioneren
  • Financiële gegevens
  • Gezondheidsgegevens

Doeleinden

Werkom verwerkt deze persoonsgegevens voor diverse doeleinden, zoals:

  • Het onderhouden van contact;
  • Uitvoering geven aan de arbeidsovereenkomst of trajectovereenkomst;
  • Een goede en efficiënte dienstverlening;
  • Facturering;
  • Het innen van gelden en het nemen van incassomaatregelen;
  • Nakoming van wettelijke verplichtingen;
  • Het voeren van geschillen.

Grondslagen

Werkom verwerkt persoonsgegevens om uitvoering te geven aan uw (arbeids)overeenkomst, dan wel om te kunnen voldoen aan een wettelijke verplichting of taak van algemeen belang. Tevens verwerken wij persoonsgegevens, omdat Werkom hier gerechtvaardigde belangen bij heeft. Deze gerechtvaardigde belangen zijn:

  • Het op zo efficiënt mogelijke wijze kunnen verlenen van haar dienstverlening;
  • De verbetering van zijn diensten;
  • Ter bescherming van zijn medewerkers en klanten

Verstrekking aan derden

In het kader van de dienstverlening kan Werkom persoonsgegevens uitwisselen met andere organisaties. Werkom kan voor de hiervoor genoemde doeleinden gebruik maken van diensten van derden, zoals de potentiële werkgever van een cliënt en onze systemen. In het kader daarvan worden aan deze derden persoonsgegevens verstrekt. Deze derden mogen uw persoonsgegevens slechts verwerken voor de voornoemde doeleinden.

Tot slot kunnen uw persoonsgegevens verstrekt worden aan derden wanneer Werkom aan een wettelijke verplichting moet voldoen. Werkom zal uw gegevens niet verstrekken voor commerciële of goede doelen.

Bewaartermijn

Werkom bewaart uw persoonsgegevens zo lang dit noodzakelijk is voor de hiervoor aangegeven doeleinden of zo lang als de wet dat voorschrijft. Werkom mag de persoonsgegevens langer bewaren indien er omstandigheden zijn die daartoe aanleiding geven.

Beveiliging

Werkom neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Uw persoonsgegevens zijn beveiligd tegen misbruik en toegang door ongeautoriseerde personen door middel van de huidige gebruikelijke technieken. Het aantal werknemers dat toegang heeft tot uw gegevens wordt beperkt tot alleen het benodigde aantal.

Datalekken waarbij de betrokkenen gevaar lopen, worden zo nodig binnen 72 uur gemeld aan de Autoriteit Persoonsgegevens. Zowel de aard van de inbreuk als aanbevelingen over hoe mogelijke negatieve gevolgen beperkt kunnen worden, moeten gemeld worden aan de betrokkene(n) en aan de Autoriteit Persoonsgegevens. De meldplicht is niet van toepassing als het onwaarschijnlijk is dat de inbreuk een hoog risico inhoudt voor de rechten en vrijheden van natuurlijke personen.

Rechten

U heeft het recht om Werkom een verzoek te doen tot inzage van uw persoonsgegevens. Na ontvangst van uw verzoek ontvangt u zo mogelijk binnen een maand een overzicht van uw persoonsgegevens. Indien daaruit onjuistheden blijken kunt u verzoeken uw gegevens aan te passen, aan te vullen, te verwijderen.

Bepaalde persoonsgegevens zijn noodzakelijk om uitvoering te geven aan de arbeidsovereenkomst, trajectovereenkomst of aan de dienstverlening. Indien u deze noodzakelijke gegevens wenst te verwijderen, kan dat gevolgen hebben, bijvoorbeeld dat Werkom geen uitvoering meer kan geven aan de overeenkomst of de dienstverlening.

Ook kunt u bezwaar aantekenen tegen de verwerking van uw persoonsgegevens vanwege bijzondere persoonlijke omstandigheden.

Een verzoek kunt u, schriftelijk of per e-mail, indienen bij de functionaris gegevensbescherming van Werkom. Om er zeker van te zijn dat het verzoek door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs te komen laten zien.

Mocht u er na het verzoek niet met ons uitkomen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de privacy toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.

Vragen

Mocht u na het lezen van deze privacyverklaring toch nog vragen hebben over de bescherming van uw privacy door Werkom of heeft u de indruk dat uw gegevens niet goed zijn beveiligd, neem dan gerust schriftelijk, telefonisch of per e-mail contact op met ons.

Wij kunnen tussentijds deze privacyverklaring aanpassen wanneer er zich ontwikkelingen voordoen op het gebied van bijvoorbeeld technologie, wetgeving, verwerkingen of verstrekkingen. Wijzigingen zullen bekend worden gemaakt via deze pagina. Aan deze content kunnen geen rechten worden ontleend.

Functionaris gegevensbescherming Werkom:   

Christel de Haan (FG@purmerend.nl)
Frank Kerkhoven (F.Kerkhoven@zaanstad.nl)

Werkom
Einsteinstraat 103
Postbus 404
1446 VE in Purmerend
T: (0229) 469 369
E: info@werkom.nl